måndag 15 augusti 2011

Finns det platser kvar på höstens kurser (ht11)?

BTH har satt ett tak på hur många som får gå kurserna, det har (tydligen) något att göra med överproduktion av studenter. Detta gäller framförallt antagningen nu till hösten -11. Sektionsledningen har sagt att det kan ändra sig till kommande antagningsomgångar. Jag är ledsen för detta men kan inte påverka det, tro mig, jag har försökt.

Jag har bestämt att vara lite tuffare i början av kurserna och kommer därför rensa ut de som inte är aktiva under de första veckorna. Det är därför troligt att det kommer att tas in en hel del reserver. Däremot kan jag inte lova att det blir någon efterantagning.

I vilket fall som, om du vill gå kurserna så föreslår jag att du hänger på låset. Vi har upprop första veckan och därefter så ber jag ledningen att ta in från reservlistan. Håll ut och avvakta en eller två vecka in på kursen. Även om du kommer in efter tre veckor så har du inte missat något som du inte kan ta igen.

Annars hoppas jag att vi syns till vårantagningen. Från och med hösten 2012 ser det ut som vi även kommer utannonsera hela kursklustret om 30hp. I samband med det kommer kurserna att fräschas upp och delvis få nytt innehåll. Mer om det framåt vårkanten.

Koda på.

1 kommentar:

  1. Hm, synd att jag upptäckte den här kursen lite sent...
    Ska själv undervisa ungefär motsvarande på Gymnasienivå detta läsår. Tänkte detta vore ett bra sätt att ligga steget före ;-)

    SvaraRadera