måndag 9 augusti 2010

Välkommen till höstsäsongen 2010

Tillbaka efter en skön sommar. Redo för lite hårt arbete och kodande. Hoppas ni har haft en bra sommar. Oavsett, det börjar dra ihop sig.

För egen del har jag saker att göra innan terminen startar. Ett par kursmoment att skriva och några att uppdatera. Hälsar 13 nya studenter välkomna till campusprogrammet WIP. Trevligt! De kommer läsa dessa distanskurser, fast på campus. Campuskurserna kommer ha 40 studenter och gå på halvfart (htmlphp i lp1 och oophp i lp2).

På distanskurserna så är det ca 370 antagna. Det går fortfarande att söka så det blir ett par till, kanske passerar vi 400-strecket. Jag är nöjd om det blir +100 av er som klarar kurserna. Vore trevligt om det kunde bli 200 som blir godkända. Men det blir nog tufft. Det är ju ett visst avhopp på distanskurser och just dessa kurser brukar betraktas som arbetsintensiva.

Det är bara att sätta sig vid tangentbordet och slå upp boken, det skall nog lösa sig.

För min egen del så har min tjänst ändrats lite så jag kommer få mer tid till dessa kurser. (/me like) Rickard Gimerstedt (ake1) går från att vara timanställd handledare till att bli heltidsanställd adjunkt för att jobba med dessa kurser och WIP-programmet. Joakim Olsson (wasa) tar över som timanställd handledare. Wasa är till vardags student på WIP-programmet.

Bifogar en bild från familjens semester på en badstrand någonstans...

/Mikael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar